Cum sa iti faci Loganul mai sigur

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

02092011

Mesaj 

Cum sa iti faci Loganul mai sigur




Mult contestata noastra masina nationala, Dacia Logan, pe langa faptul ca este o masina modesta din punctul de vedere al performantelor, este si foarte iubita de catre multa lume.

Dupa cum bine stiti, inca de la lansarea masinii in 2004 au aparut informatii cu privire la instabilitatea acesteia.
De aceea, daca tot ati fost neinspirati si ati achizitionat un Logan, ar fi bine sa tineti cont de urmatoarele sfaturi pentru a imbunatati stabilitatea masinii si a scadea riscul de accident.


1. Anvelopele.

Un rol foarte important in evolutia masinii pe carosabil il au anvelopele. Majoritatea conducatorilor de Logan cumpara anvelope second-hand si foarte putini cumpara anvelope noi.
Atunci cand cumparati o anvelopa, pe langa dimensiune, trebuie sa stiti urmatoarele:
- pentru a fi eficienta, anvelopa nu trebuie sa aiba o vechime mai mare de max 3-4 ani.
- duritatea cauciucului din anvelopa este foarte importanta: un cauciuc mai moale are aderenta mai mare in comparatie cu unul cu o duritate mai mare=> de aici rezultand si siguranta in viraje si la franarile de urgenta.
- anvelopele de tip "energy saver" au in compozitie un cauciuc mai dur, de aici rezistenta mai mica la inaintare si deci energia necesara la rostogolire este mai mica.
- uzura anvelopei trebuie sa fie peste limita minima admisa 2-3mm.
- uzura trebuie sa fie uniforma in cazul anvelopelor rulate.
- producatorul anvelopei este foarte important, iar la achizitie trebuie sa tineti cont de acest lucru si sa nu aveti incredere in cauciucurile low cost pentru ca VIATA DUMNEAVOASTRA ESTE IN JOC!
- anvelopa nu trebuie sa prezinte umflaturi.
- profilul anvelopei trebuie sa asigure atat tractiunea cat si stabilitatea in viraje, de aceea este recomandat sa folositi cauciucuri cu profil in V.



2.Franele.

Loganul, dupa cum stiti, are suspensie fata independenta cu bara antiruliu sau bara stabilizatoare, iar pe spate are suspensie pe punte cu 2 bucse mari, arcuri, telescoape si atat. Acest tip de suspensie este cel mai ieftin inventat pana acum si de aceea Grupul Renault si in general marcile care vor sa scada pretul masinii il folosesc.
Acesta are un dezavantaj major din pacate, si anume INSTABILITATEA!
Poate unii dintre voi ati observat asta deja in viraje.
Aceasta instabilitate poate fi accentuata sau atenuata de modul in care functioneaza frana spate.
Mecanicii atunci cand se fac reviziile la o masina care are sub 100 mii km, nu desfac tanburii spate sa regleze sabotii astfel incat masina sa foloseasca la maxim frana spate, iar de aici rezulta urmatoarele lucruri:
-franarea in viraj devine foarte periculoasa pentru ca frana fata este eficienta iar cea spate mai putin, efectul rezultat fiind dezechilibrarea masinii si senzatia de ridicare a spatelui combinata cu supravirarea masinii. Odata spatele plecat in supravirare, Loganul nostru este foarte foarte greu de controlat!!!Foarte multe accidente se intampla din aceasta cauza!!!
- O solutie ar fi frana de motor in viraje daca masina dumneavoastra prezinta simtomele de mai sus.
- placutele si discurile de la frana fata sunt suprasolicitate la franare, lucru care duce la uzura lor prematura.
- anvelopele fata se uzeaza de asemenea prematur.


3.Suspensiile.

Dupa cum va spuneam si mai sus, Loganul are bara antiruliu in fata, care este prinsa de bratele inferioare prin 2 stabilizatoare. Ea are rolul de a limita balansul masinii in virajele succesive. Semnul care ar trebui sa va faca sa va ganditi la schimbarea stabilizatoarelor este troncanitul la trecerea prin gropi.
Telescoapele au si ele un rol important in stabilitatea masinii si de aceea este recomandat sa le schimbati cand dau semne de oboseala.
Arcurile mai moi, sporesc confortul si cresc instabilitatea masinii, iar cele mai tari dau o mai buna manevrabilitate si maresc stabilitatea.


O alta problema frecvent intalnita la Logan echipat cu motorul 1,5 dci este problema injectoarelor.
Un stil de condus lent, cu turatii sub 3000 rpm favorizeaza infundarea lor si infundarea catalizatorului. De aceea este recomandat sa turati masina din cand in cand "Rally style" pentru a le curata si pentru a curata catalizatorul.
ATENTIE!!! NU TREBUIE SA FACETI ASTA IN TREAPTA A 5-A DE VITEZA SA VA PRINDA RADARUL!!! Se poate face la fel de bine in treapta intai pana in treapta a 3-a de viteza.

Sper sa va fie de ajutor cele mentionate mai sus. Voi reveni cu alte sfaturi de indata ce le voi descoperi.
avatar
marius-ciclistu
Admin

Numarul mesajelor : 165
Varsta : 31
Localizare : cluj/oradea
Reputatie : 0
Data de inscriere : 01/09/2008

Vezi profilul utilizatorului http://marius-ciclistu.go.ro

Sus In jos

Distribuie acest articol pe: diggdeliciousredditstumbleuponslashdotyahoogooglelive

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum